Organizational Communication in Brazilian Education Institutions: State of Knowledge
DOI:
https://doi.org/10.35819/tear.v12.n2.a6867Abstract
Abstract: Supported by a research based on the state of knowledge, this article has the objective of identifying the existing studies about organizational communication in Brazilian education institutions and understanding how these processes are developed. To do so, a study was conducted on the Portal de Periódicos by the Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES). At first, 219 articles and 12 strictu sensu dissertations were identified, published from 2002 to 2022. After reading the titles and abstracts, there was selected a total of twelve articles and four strictu sensu dissertations in Portuguese language regarding the communication as a management related process. It was noticed that a big part of these publications had the general public and the organization employees as participants and that there was a gap in studies involving the students. It was observed that a bigger amount of studies were focused on higher education institutions. These findings showed the shortcomings in investigations related to the organizational communication in education institutions and contributed to justify the ongoing research at Campus Alvorada from Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Rio Grande do Sul (IFRS) under the Masters degree Professional Program of Professional and Technological Education (ProfEPT), at Campus Porto Alegre, which intends to understand how organizational communication happens between the institution and the students and how this contributes for the continuity and the success related to the Communication Press activities.
Keywords: Organizational Communication. Education Institutions. State of Knowledge.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista a partir dos critérios abaixo:
CC BY-NC – Uso Não Comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e realizar trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não comerciais .
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.