O uso das TICs no ensino de Inglês Instrumental no curso de Tecnologia em Sistemas para Internet no IFSul campus Passo Fundo
DOI:
https://doi.org/10.35819/tear.v2.n2.a1811Resumo
Resumo: Este trabalho tem por objetivo fornecer uma visão geral do “Projeto de Estruturação e Uso das Tecnologias de Informação e Comunicação (TICs) nos Cursos de Graduação do IFSul” do qual participei como professora-pesquisadora e formadora no curso de Inglês Instrumental. Pretende-se igualmente relacionar as teorias subjacentes – mediação e zona de desenvolvimento proximal de Vygotsky à elaboração das tarefas pedagógicas. Além disso, este trabalho relata a etapa de teste do material didático disponibilizado para uso com duas turmas de Tecnologia em Sistemas para Internet no campus Passo Fundo, cujo resultado mostrou-se bastante positivo.
Palavras-chave: EAD. TICs. Inglês Instrumental. Instituto Federal Sul-rio-grandense.
THE USE OF ICTs IN THE TEACHING OF ENGLISH FOR SPECIFIC PURPOSES IN THE COURSE OF TECHNOLOGY IN SYSTEMS FOR THE INTERNET AT IFSUL CAMPUS PASSO FUNDO
Abstract: This paper aims at providing a general view of the “Project of Structuring and Use of Information and Communication Technologies (ICTs) in the graduation courses at IFSul.” I took part in this project both as teacher and a former in the subject of English for Specific Purposes. It also intends to relate the underlying theories – mediation and zone of proximal development by Vygotsky – to the pedagogical tasks. Besides, I report the step of testing of the pedagogical material made available for two groups of Technology in Systems for the Internet in Passo Fundo campus, whose results were very positive.
Keywords: Distance Learning. ICTs. English for Specific Purposes. IFSul.
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