Contributions of Interface Design in the use of Digital Educational Games for Children: Systematic Literature Review
DOI:
https://doi.org/10.35819/tear.v12.n2.a6879Abstract
Abstract: Learning mediated by digital educational games has presented significant contributions to education. Research shows that the visual design of interfaces plays a fundamental role in this context, being one of the main problems reported in research in the area. Therefore, this article presents a systematic literature review that sought to identify the use and contributions of the visual design of the games interfaces for the learning of children aged 5 to 12 years. The results show the benefits for learning, in addition to highlighting that there is a lack of research that explores the use of design elements, mainly in Brazil. This lack of studies clearly indicates the need to establish and apply guidelines and good practices to guide the effective use of visual design of games, aiming to further improve the educational potential of these tools.
Keywords: Visual Design of Educational Games. Elementary School. Learning.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista a partir dos critérios abaixo:
CC BY-NC – Uso Não Comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e realizar trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não comerciais .
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.