Homoaffective Subjects and Their School Pathways: Teaching Actions and the School as a Factory of Subjectivities
DOI:
https://doi.org/10.35819/tear.v12.n1.a6607Abstract
When the school assumes its social function, it must work towards the integral formation of citizens promoting the transformation of society, as well as guaranteeing a quality educational process that recognizes diversity. The article aims to understand the school paths of homoaffective subjects considering the influence of the school in the “production” of subjectivities. In addition, it analyzes professors' and managers' actions through the perspective of homoaffective subjects and investigates the memory milestones of these subjects. The research, with a qualitative approach, was developed through narrative interviews that reveal the urgency of rethinking the school space, after all, there are many memories of hostility and suffering within it. The analyzes and results obtained reaffirm the action of heteronormativity on the subjects. The teachers who pass through their paths also left their marks. Such factors imply the construction of their subjectivities since they are inserted in school for many years of their lives.
Keywords: Trajectories. Sexuality. Teaching actions.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista a partir dos critérios abaixo:
CC BY-NC – Uso Não Comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e realizar trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não comerciais .
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.