Biotechnology in the Training of Biology Teacher: A Systematic Review of the Literatures
DOI:
https://doi.org/10.35819/tear.v12.n1.a6457Abstract
Abstract: In the area of Biotechnology, several discoveries have guided advances for society using scientific and technological knowledge. Its goods and services are part of the everyday life of the entire population in general. Nevertheless, the introduction of biotechnological themes in educational spaces goes through the formation of teachers. In this perspective, the objective of the present paper was to investigate the scenario of national and international research regarding the insertion of Biotechnology in the formation of Biology teachers. To this end, mixed research was developed, using the assumptions of bibliographic research of the Systematic Literature Review (SLR) type, of secondary nature, with well-defined search protocols and guiding questions. Data were obtained from Google Academic, CAPES Periodicals, SciELO, Arca, ERIC, ACM, Scopus, and ScienceDirect databases published in the last ten years (2012-2022). The quantitative analysis showed that there is a lack of studies that contemplate the theme, however, there is a growing trend in the number of research in the last decade. The qualitative analysis revealed that the research is incipient regarding the approach of biotechnological topics directed to teacher education. Therefore, the results point to the need for investment in research that promotes a more centralized debate between Teaching of Biotechnology in Basic Education.
Keywords: Biotechnology. Teaching Biotechnology. Teacher education. Biology.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
a. Autores mantêm os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Licença Creative Commons, que permite o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista a partir dos critérios abaixo:
CC BY-NC – Uso Não Comercial (NC): Os licenciados podem copiar, distribuir, exibir e executar a obra e realizar trabalhos derivados dela, desde que sejam para fins não comerciais .
b. Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
c. Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado.